Friday, July 24, 2015

Walking around Kumoba pond in Karuizawa

[En]   In case you're wondering where I am…I'm back in Japan now! I've just spent a few days in the woods of Karuizawa, a summer resort which is just one hour from Tokyo by bullet train or two hours by car. Located at an elevation of 1000 meters, Karuizawa is an ideal refuge from the unbearable summer heat and humidity in Tokyo. Ever since a Canadian missionary built a villa in the late 19th century, the town has been visited by the privileged (it's widely known that the current Emperor and Empress of Japan got to know each other on a tennis court there). Things have changed a lot throughout history, and nowadays it is easily accessible for anyone.

I've been coming here every summer since I was a baby as my family owns a summer house in the woods. I like staying entire summer in this amazing place in a perfect harmony with nature. Nothing is better than waking up to birds' singing and cool breeze caressing your cheeks! You can enjoy various outdoor activities such as hiking, tennis, cycling, riding and golf... (and ski and ice skate in winter), but what I like the most is just to wander in the forest and to observe plants and birds. Sometimes I bump into unexpected neighbors such as monkeys, foxes and serows!

I love this place so much that it hurts me to see a part of its beautiful nature getting destroyed because of human's ego. More buildings are built, more trees and animals are sacrificed. For example every summer I am surprised to see how the shopping mall near Karuizawa station becomes larger. I think it's crazy and I've been thinking about what I can do to preserve natural environment and wild animals of my beloved city. I just hope this unnecessary exploitation will stop soon.


[Jp]   最近、日本に帰ってきて、早速軽井沢の自然を満喫してきました。子供の頃から夏は毎年家族と共に、森林浴をして日々の都会生活の疲れを癒しています。鳥のさえずりの中で目覚める朝は気持ちいい!ハイキングやテニス、サイクリング、乗馬、ゴルフ、スキー、スケートなど様々なアクティビティを楽しめる場所なのですが、かえって一番面白いのは家の周りの何気ないお散歩だったりするんです。時には、驚きの野生動物を目撃しちゃうことも。でも、そんなに自然に恵まれた軽井沢も、ここ数年の著しいリゾート開発の被害を被っています。商業施設の大規模な拡大を目にしたり、個人の巨大邸宅建設のための森林伐採の話を聞くと、果たしてこのままで植物や動物は生きていけるのかしら、と心配になってしまいます。美しい自然環境を守るために、私にもできることをいつも考えています。


[Fr]   Si jamais vous vous demandez où je suis en ce moment…je suis au Japon maintenant ! Je viens de passer quelques jours dans les montagnes. Situé au nord-ouest de Tokyo, Karuizawa est un lieu idéal pour une escapade depuis Tokyo, surtout pendant l'été où il fait insupportablement chaud et humide dans la capitale. Depuis que le missonnaire canadien y a construit une villa à la fin du 19ème siècle, Karuizawa a été visité par beaucoup de japonais de la classe privilégiée (il est largement connu que l'empéreur Akihito et l'empératrice Michiko se sont rencontrés sur un court de tennis là-bas). Les choses ont changé avec le temps, aujourd'hui c'est un lieu plutôt ouvert à tout le monde.

Je venais tout les ans à Karuizawa depuis ma naissance (et même quand j'étais encore dans le ventre de ma mère) car ma famille possède une petite maison d'été dans la forêt.  J'aime passer l'été à cet endroit harmonieux. Rien n'est mieux que de me réveiller avec les chants d'oiseaux et un souffle de vent caressant mes joues. On peut faire plusieurs activités sportives comme la randonnée, le tennis, le vélo, l'équitation et le golf (et le ski et le patinage en hiver), mais ce que j'aime le plus est de juste me promener dans la forêt observant les plantes et les oiseaux. Parfois j'ai des visites inattendues par les singes, les renards ou par les chamois !

J'adore cette ville magnifique et ça me fait mal de voir sa nature détruite à cause de l'ego des hommes. Plus de bâtiments construits, plus d'arbres et d'animaux sont sacrifiés…par exemple chaque fois que je reviens je vois le centre commercial à côté de la station Karuizawa aggrandi. C'est fou…je suis en train de réfléchir ce que je pourrais faire pour proteger l'environnement et les animaux de ma ville préférée. J'espère que les exploitations inutiles bientôt s'arrêteront.



♪ Enya - Wild Child ♪
























Hair accessory : Chill anap
Sweater : my sister's
Lace top : found at a vintage store in Paris
Skirt : cocobroni
Bag : Longchamp
Flats : bought in Harajuku
Bracelet : vintage