Wednesday, July 8, 2015

Love in Portofino

[En]    Portofino is one of the favourite towns of the jet set, and it has been so immortalized in movies and songs that its name is recognizable all over the world as a romantic paradise. Ever since I watched a short movie shot in Portofino by talented photographer Ellen Von Unwerth for Dior 2012 cruise collection, I had been dreaming of spending my vacation there (ok…I guess now you've heard enough…I'll never get tired of shouting out my love for this French maison which embodies authentic elegance! ), but this small fishing village offered me much more than I could have ever expected.  Narrow alleys, the lively cafés, and the amazing colors of nature…I was highly inspired by its atmosphere. Savouring fine seafood looking at the beautiful Mediterranean Sea was a real pleasure.  I'll come back soon Portofino <3


[Jp]   ポルトフィーノは古くから芸術家に愛され、世界のセレブリティがお忍びでやってくることで知られている隠れ家リゾートです。小さな港町ですが、粋な雰囲気と親しみやすさが共存する珍しい場所です。私は三年前にディオールのクルーズコレクションのビデオを見て以来、ここでバカンスを過ごすことを夢見てきたので、今回実現できて感無量でした(私のディオールへの愛についてはもう何度も書いた気がするので割愛します……)。ドメニコ・ドルチェとステファノ・ガッバーナ、ジョルジオ・アルマーニの別荘などもここにあります。地元のレストランでロマンティックに地中海を眺めながら頂く海の幸は絶品でした!


[Fr]   Portofino, un petit bourg de pêcheurs de la Riviera méditerranéenne, est depuis toujours aimé des artistes, des personnages célèbres et des écrivains qui lui ont rendu hommage à travers leurs oeuvres. C'est un endroit de luxe mais qui reste bien casual. Depuis que j'ai vu le mini film promotionnel de la collection croisière de Dior réalisé par la talentueuse Ellen Von Unwerth en 2012, j'avais toujours envie de passer mes vacances à cette magnifique localité de mer (je m'abstiens de répéter ma grande admiration pour cette marque française qui incarne l'élégance authentique…) .  Le village était même meilleur que dans mon imagination. Les petites allées secrètes, les cafés animés autour de la place, les couleurs magnifiques de la nature…je suis très inspirée par l'atmosphère du village.  Savourer la vraie cuisine italienne en contemplant la Méditérranée était un véritable luxe de la vie.  Je pense que j'y reviendrai très bientôt.



































Hat : H&M
Dress : bought at a boutique in Italy
Flats : Repetto
Silver ring : vintage
Sunglasses : Mango